maandag 1 maart 2010

Tochtje naar Beziers

Gisteren waren we toeristen. Lekker gezellig! 's Ochtends vertrokken en op naar Béziers, een oud stadje waar ik al veel leuke verhalen over gehoord had. Bovendien was er, had ik op de kaart gezien, in de buurt een Tempel van Venus en een Romeins Aquaduct.

Erg mooi Béziers, maar wel leeg op een zondag. Ik denk dat het leuker is om door de week naar het stadje te gaan. Het laatste deel van het Canal du Midi vormt daar een aquaduct over de rivier de Aude (waar het departement naar vernoemd is).

Na een lekkere bistrot-lunch zijn we op zoek gegaan naar de Venustempel en het Aquaduct, bij het dorpje Vendres. De Tempel was afgesloten wegens opgravingen (een hoopje van ongeveer 10 meter doorsnee met wat archeologische resten, ik moest erg aan vroegere vakanties met mijn ouders denken). Het aquaduct vonden we bij toeval, de foto's verklaren waarom.
Een heerlijk toeristisch dagje gehad, dat wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten