dinsdag 30 maart 2010

Gewoon slikken of toch eerst spoelen?

Hebben jullie dat ook dat je bij sommige handelingen altijd aan bepaalde mensen denkt (of situaties).

Als ik het vaatdoekje uitknijp en naast de gootsteen neerleg, moet ik altijd aan mijn oma denken. Die zei altijd: "aan het vaatdoekje herken je de huisvrouw". Bij ons dus altijd netjes schoon en opgevouwen. Dat de rest van mijn huis een zwijnestal is (of hondenhok), maakt niet uit. Als ik een draad in een naald steek, denk ik aan mijn andere oma (zie een eerder blog over jonge ogen), als ik sla schoonmaak, denk ik aan Jantje Fontijne (die het binnenste van de sla weggooide en daarmee Carey over zich heen kreeg). Als ik mijn tanden poets, hoor ik mezelf aan mijn vader vragen "moet je nou eerst drinken of eerst je mond spoelen na het poetsen?". Volgens mijn vader maakte dat niet uit, maar ik heb zo mijn twijfels? En zo heb ik nog wel een paar van die associaties.

Hebben jullie dat nou ook?

2 opmerkingen:

  1. Hangt van je tandpasta af, in Frankrijk zit daar vast allerlei gezonds in wat je best door mag slikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik appeltaart ruik moet ik altijd aan jou denken!

    BeantwoordenVerwijderen